05431194000زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: پنجشنبه 03 آبان 1403
عقد تفاهم نامه آموزشی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه آزاد اسلامی

  عقد تفاهم نامه آموزشی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه آزاد اسلامی

امتیاز: Article Rating

تفاهم‌نامه آموزشی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دانشگاه آزاد اسلامی روز 29 مهرماه 1403 منعقد شد.

این تفاهم‌نامه دربردارنده فعالیت‌های آموزشی است که مطابق اهداف و خط مشی  قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است.

در ابتدای این جلسه، دکتر جمشیدزهی، ریاست سازمان در خصوص ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان نظام مهندسی ساختمان سخن گفت و اظهار داشت:«دانشگاه آزاد اسلامی منشا خدمات بزرگی در کشور بوده و تعداد قابل توجهی  از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در دانشگاه آزاد تحصیل کرده‌اند.»

وی ادامه داد: «سازمان نظام مهندسی ساختمان یک موسسه  حرفه ای خصوصی عهده دار ماموریت عمومی است و رسالت آن بر اساس قانون مصوب مجلس در حوزه صنعت ساختمان است. یکی از وظایف مهم سازمان و هیات مدیره بحث آموزش است و سازمان در این حوزه در سال‌های متمادی، فعالیت مستمری داشته است.»

رئیس سازمان از ابلاغیه جدید وزارت راه‌وشهرسازی در حوزه آموزش خبرداد: «با توجه به اینکه در شیوه نامه آموزشی جدید که از وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است، دوره های کارآموزی آمادگی ورود به حرفه مهندسان پیش‌بینی شده است، تفاهم نامه آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه می تواندراهگشا باشد.»

در ادامه دکتر علی پوراربابی دبیر اجرایی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و خزانه‌دار سازمان، در خصوص گردش مالی چشم‌گیر صنعت ساختمان در کشور و همینطور استان سخن گفت و اظهار داشت: «صنعت ساختمان شامل، چرخه تولید مصالح، نیروی انسانی از کارگر تا متخصص و ماشین آلات و تجهیزات نقش موثری در چرخه اقتصادی کشور دارد و بخش عمده‌ای از خدمات حوزه صنعت ساختمان توسط اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه می شود.»

دکتر پور اربابی ضمن اشاره به تاسیس دانشکده صنعت ساختمان در دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت:«یکی از اهداف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ارتقا دانش فنی اعضا و رشد و آگاهی عمومی است. سازمان نظام مهندسی ساختمان استان حدود 5500 عضو دارد که از این تعداد نزدیک به 3000 نفر آن ها دارای پروانه اشتغال بکار در رشته‌های هفتگانه هستند؛ لذا در حوزه‌های مربوط به دانشکده صنعت ساختمان می‌توان  پروژه‌های مشترکی تعریف نمود و با توجه به سرمایه اجتماعی بالای نظام مهندسی ساختمان در کشور، این دانشکده می‌تواند محل فعالیت‌های پژوهشی و مهندسی مشترک در سطح کشور میان این دو ارگان باشد.»

وی ادامه داد:« با توجه به اینکه موضوعات تخصصی این دانشکده در استان ما خوردگی و دوام است پیشنهاد می‌شود در راستای تفاهم‌نامه مذکور، همایش‌های آموزشی ملی در حوزه خوردگی و دوام برگزار شود. این موضوع در استان ما بخصوص در سواحل مکران بسیار حائز اهمیت است و با رعایت آن می‌توان ضمن افزایش عمر ساختمان‌ها، سرمایه‌های ملی را حفظ کرد.»

دکتر نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان نیز از تاسیس دانشکده صنعت ساختمان و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خبر داد و اعلام داشت این دانشکده می‌تواند نقطه شروع  فعالیت بین دو ارگان باشد.

وی اعلام داشت: «دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در چارچوب قوانین نظام مهندسی ساختمان و راه و شهرسازی در بخش های مختلف طراحی، نظارت و اجرا با سازمان همکاری داشته باشد. همچنین آزمایشگاه‌های تخصصی مرتبط با صنعت ساختمان در دانشگاه در امور مرتبط با سازمان نظام مهندسی ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.»

رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ادامه داد: «یکی از معضلات حوزه ساختمان  این است که فارغ التحصیلان دانشگاه در رشته‌های مرتبط با صنعت ساختمان تجربه کافی برای ورود به حرفه مهندسی را ندارند. در دانشگاه آزاد طرح پویش با هدف آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازر کار آغاز کرده است. در این طرح دانشجویان سه روز در هفته تحصیل کنند و سه روز کار می‌کنند تا ضمن فراگیری عملی دروس، برای ورود به بازار کار آماده شوند.»

دکتر نرماشیری افزود:« تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در جهت آماده سازی مهندسان برای ورود به حرفه نیز عملیاتی شود. همچنین با توجه، امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر استان، این دانشگاه آمادگی لازم برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقا پایه و سایر همایش‌ها و دوره‌های مرتبط را به صورت مجازی و هم حضوری دارد.»

 

 

اشتراک گذاری
تصاویر
  • عقد تفاهم نامه آموزشی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه آزاد اسلامی
  • عقد تفاهم نامه آموزشی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه آزاد اسلامی
ثبت امتیاز