05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: یکشنبه 02 آذر 1393
همزمان با برگزاری مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله: بازدید مهندسان سازمان از مدارس استان

  همزمان با برگزاری مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله: بازدید مهندسان سازمان از مدارس استان

امتیاز: Article Rating
در جلسه ای با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان و مدیرکل آموزش پرورش استان، هماهنگی های لازم جهت حضور مهندسان عضو سازمان در کلیه مدارس استان برای بازدید و ارزیابی لرزه ای ساختمان های مدارس انجام شد.
در این دیدار دکتر نرماشیری، ضمن معرفی سازمان نطام مهندسی ساختمان گفت: «هدف اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرای مقررات ملی ساختمان است و این وظیف در رابطه با ساختمان های بخش خصوصی در حال انجام است. بی شک لزوم توجه به ایمنی فضاهای آموزشی امری مهم است و در جلسه گذشته شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با توجه به نزدیکی روز مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله بر این مهم تاکید شد. در این راستا با پیشنهاد پژوهشگاه بین المللی لرزه شناسی و مهندسی زلزله کشور، بنا شد تا در این روز، با مشارکت سازمان های نظام مهندسی، فرم های ارزیابی ایمنی مدارس طی بازدید مهندسان سازمان تکمیل و برای انجام اقدامات عملیاتی و پژوهش های آماری مورد استفاده قرار گیرد.»
دکتر نرماشیری با اشاره به لزوم هماهنگی میان نظام مهندسی و آموزش پرورش برای اجرای ثمربخش این برنامه‌ها، مشارکت مهندسان در مانور ایمنی در برابر زلزله را سرآغاز همکاری های میان این دو سازمان دانست. 
در ادامه مهندس جمشیدزهی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: «متاسفانه استان ما از نظر شاخص فضاهای آموزشی در رتبه آخر کشور قرار دارد  و با توجه به این که  آموزش زیربنای توسعه پایدار است می بایست به ساخت و ایمنی فضاهای آموزشی که زیرساخت های اصلی آموزش است توجه ویژه شود.»
آقای نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در پایان با استقبال از این برنامه بیان داشت: «می بایست جلسات و نشست های مشترک میان سازمان آوزش پرورش، نظام مهندسی ساختمان و سازمان نوسازی مدارس در این رابطه صورت گیرد تا این نوع برنامه ها به گونه ای مناسب اجرا گردد و امکان استفاده از اطلاعات حاصل از آن برای پروژه های ساخت و ساز و نوسازی مدارس وجود داشته باشد.»
وی افزود:«با توجه به زمان محدود می توان این برنامه را به صورت نمونه در 5 درصد مدارس استان اجرا کرد.» 
نخعی در پایان آمادگی همه جانبه  آموزش و پرورش برای همکاری در این طرح را اعلام کرد.
لازم به ذکر است، مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله روز هشت آذر ماه سال جاری در کلیه مدارس کشور برگزار می گردد. بنا به  پیشنهاد پژوهشگاه بین المللی لرزه شناسی و زلزله، و همکاری نظام مهندسی، میزان ایمنی مدارس سطح استان دربرابر زلزله همزمان با  این مانور مورد ارزیابی مهندسان سازمان قرار خواهد گرفت.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

اشتراک گذاری
تصاویر
  • همزمان با برگزاری مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله: بازدید مهندسان سازمان از مدارس استان
ثبت امتیاز