05433449891-3زاهدان - خیابان دانشگاه - دانشگاه 57pishkhan.sbceo.ir
خبرها
تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 بهمن 1393
نشست خبری مهندس ترکان با اصحاب رسانه در زاهدان

  نشست خبری مهندس ترکان با اصحاب رسانه در زاهدان

امتیاز: Article Rating
مهندس ترکان در نشستی با حضور خبرنگاران استان سیستان و بلوچستان  پاسخگوی سوالات آن ها بودند. مهندس ترکان درباره تغییر قانون نظام مهندسی ساختمان بیان داشت:« با مشورتی که با سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت گرفته اصلاحات خوبی بر روی قانون اعمال شده است و این تغییرات چشم انداز مثبتی دارد.» مشاور ریاست جمهوری با اشاره به وجود 45 درصد بافت فرسوده و حاشیه ای در شهر زاهدان، این مسئله را حادترین مشکل شهری در زاهدان و برخی دیگر از شهرهای ایران دانست و راهکار رفع این معضل را ساخت محله به محله  مناطق حاشیه نشین با همکاری پیمانکاران دانست. 
اکبر ترکان معضل دیگر بخش ساختمان در استان را کاهش چشم گیر عملیات ساخت و ساز نسبت به سال گذشته اعلام کرد و بیان داشت: «مطابق آمارعملیات ساخت و ساز در استان از 900 هزار مترمربع در سال گذشته، به 600 هزار متر مربع  در امسال کاهش یافته است و این امر سبب افزایش بیکاری و کاهش سطح درآمد مهندسان می گردد.» وی برداشتن قانون پرداخت کامل بیمه ساختمان،  پیش از کسب پروانه ساخت را از راه های گسترش دوباره ساخت و ساز در استان دانست.
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی، با ابراز امیدواری از تصویب طرح ایجاد منطقه آزاد در مرز سیستان، از برنامه های دولت برای توسعه منطقه آزاد چابهار خبر داد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از این نشست در جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان شرکت کرد. در این جلسه مهندس عامری نایب رئیس شورای مرکزی، شهردار زاهدان و مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز حضور داشتند.

واحد روابط عمومی و نشریه سازمان
اشتراک گذاری
تصاویر
  • نشست خبری مهندس ترکان با اصحاب رسانه در زاهدان
ثبت امتیاز